گفتگو با هنرمند محبوب لرستاني شهرام فرهمند
اخبار
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

نظرشما درمورد خبرگزاری خبر لرستان چیست؟؟

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر لرستان و آدرس newslorestan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 21303
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 51
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 25
:: بازدید سال : 282
:: بازدید کلی : 21303
گفتگو با هنرمند محبوب لرستاني شهرام فرهمند

چرا هيچ كس درکارهاي هنري استان سرمايه گزاري نمي كند نظر شما دراين باره چيست؟

بارزترين دليل نبود سرمايه گزار اين است كه هيچ برگشت مالي وجود ندارد يعني 100%هزينه اي كه خرج كرده است باز نمي گردد ودليل آن هم فقط كپي رايت است.

به خودتان مي رسيم دليل اينكه اين روزها كم تر در هنر موسيقي ، شعر و ...ديده مي شود چيست دليل آن چيست؟ن فقط جلوي دربين نيستم شما هرجاي موسيقي،سينما ،شعر نگاه كنيد در آنان  دخالت دارم فقط براي اينكه صدوسيما چهار چوب خاص خود را دارد ومن نيز هنرمندي آزاد انديش هستم وبه دور دست نگاه مي كنم سعي ميكنم كه كمتر ديده شوم وانشالله در آينده اي نه چندان دور فيلم سينمايي((فردارافراموش نكن))به كار گرداني ((غلامرضا نژاد مقدم))را از من خواهيد ديد و به اميد خدا پيگير موسيقي محلي لري خودم هستم كه اگر اسپانسري قوي پيدا كنم تا پايان سال آلبومم كه قبلاً نامش ديار بلي ((سرزمين بلوط )) بود و ممكن است نامش تغيير كند وارد بازار خواهد شد و لطف كنيد ار جينال آن را خريداري كنيد براي حمايت از ما.

اقاي شهرام فرهمند به غيراز آلبومي را كه نام برديد الان در حال چه كاري هستيد؟وب سايتي دارم به نشاني اينترنتي sh-farahmand.blogfa.com که معنای واژگان لری ولکی را در آن قرار داده تا علاقه مندان بتوانند به نحو احسن از آن استفاده کنند.

 

 

بيو گرافي شهرام فرهمند

با فیلم نامزدی، نامزد هنر شد

از همان کودکی سرو گوشش می جنبید و متفاوت تر از برادران دیگرش بود. پدر خیلی دوستش داشت، چون او را شبیه ترین فرزندان به خودش می دانست. تقریبا نگاه متفاوت تری به او داشت. البته همین طور هم بود. گویا پدر می دانست که پسرش روزی هنرمند بزرگی خواهد شد وهنرش او را دوست داشتنی خواهد کرد. پدرنماند تا بالندگیش را ببیند اما او بزرگ شد. هرچند پدرآنقدر بزرگ بود که فرزندانش هنوز هرقدر بزرگ هم شوند، به نام او معروفند. وقتی پدر به ابدیت سفر کرد14 سال داشت. بچه بود. اما بعد از پدر، مادر هم پدرش شد هم مادرش. و زیر سایه مهر مادری بزرگ شد و دوست داشتنی.

یادم می آید وقتی برای اولین بار، در همین تالار شهید آوینی ارشاد خرم آباد، روی سن به همراه نوازنده ی کمانچه- دوست هنرمندش محمد فیلی-آهنگ دالکه را اجرا کرد، چقدر مورد استقبال مردم قرار گرفت. چه اجرای باشکوهی بود. به ویژه وقتی که آهنگ دالکه اجرا شد(دالکه درد و بلات بوفته وِ جونم/ایی خدا کاری بکه بی تو نمونم) البته آن اجرا آغاز راه بود و ابتدای بالندگی هنری. حتی هنوز هم تا رسیدن به اوج برایش فاصله ی زیادی مانده است. اما او همچنان به سمت قله، آرام و بی صدا می تازد. هرچند دیگران کمتر او را می بینند اما روزی همه را مجبور خواهد کرد تا او را ببینند.

خوش زبان و خوش اخلاق و دقیق است. صدایش آسمانی است مخصوصا حالا که با بزرگی چون علی دلفان نشست و برخاست دارد و از محضرش بهره می برد. گاهی زخمه به تار و سه تار می زند وبا آوای دل انگیزش حضار را طراوتِ جان می بخشد. گاه گداری دست به شعر هم می شود و ترانه می آفریند. حس خوبی دارد و اصالت در کلمه کلمه ی اشعارش هویداست. مردم بیشتر او را به عنوان یک هنرپیشه می شناسند بعد خواننده. چون با فیلم معروف شد با فیلم نامزدی، لحظه ی دوغ خوردن و افتادنش از نردبانِ نامزدی، تا همیشه در خاطره ها ماندنی است.

شهرام فرهمند متولد1354خرم آباد، ازسال 1372کارهنری خود را با بازی درفیلم سینمایی نامزدی به کارگردانی استاد ناصر غلامرضایی بعنوان نقش اصلی این فیلم (عزیز) بازی کرد. فیلم در جشنواره فجر همان سال درخشید و چند جایزه را درو کرد. شهرام هم تا یک قدمی برگزیده شدن نقش اول فیلم فجر پیش رفت اما...تقدیر جور دیگری بود. همزمان با کار بازیگری به موسیقی علاقه مند شد ودر کنار بازیگری به د نبال خوانندگی رفت. ولی چون کلاس خوانندگی نبود بصورت تجربی شروع به خواندن نمود و از تجربیات سایر خوانندگان همشهری استفاده کرد. یک کارسینمایی با آقای کیانوشی عیاری در سال 1378 بنام سفره ایرانی در کنار استاد فقید نورعلی لطفی انجام داد. باعلاقه بسیارو دلگرمی های استاد محمدرضا کریمی به موسیقی ادامه داد. درسال 1379در فیلم سینمایی رومشکان به کارگردانی استاد ناصر غلامرضایی ایفای نقش کرد. درتابستان سال 1379در سریال برازندگی در قسمت فرهاد بازی کرده وهمزمان با آن شروع به ترانه سرایی وسرودن شعر زیر نظر برادرش اسد فرهمند کردوبعد از آن از در اواسط سال از1380حاج محمد نوری زاد برای بازی در فیلم سینمایی انتظار به زیرآب دعوت شد. در این فیلم در کنار اساتیدی چون استاد مجید مشیری مرحوم سعیدی ومرحوم عباس امیری ریس کا ئنان معبد فیلم حضرت یوسف وخانم سعیدی بازی کرد. بعداز آن درسال 1381بازهم از طرف حاج محمد نوری زاد برای بازی در سریال چهل سرباز در نقش طرق تکین یکی از سرداران سلطان محمود غزنوی دعوت شد. که در این کاردر کناراساتید بزر گی چون استاد احمد نجفی –مرحوم عباس امیری –بهمن رزبهانی-چنگیز وثوق –رضا توکلی وبسیاری دیگری از بازیگران بزرگ سینما و تئاتر ایران ایفای نقش نمود. بعداز آن سال1384 درسریال باران بهاری به کار گردانی مسعود رشیدی بازی کرد. دراین سریال با استاد جمشید شامحمدی - مهدی امینی خواه ومرحوم رضا سعیدی هم بازی شد. درسال 1384 با استادعلی دلفانی آشنا شد وبه کلاس آواز او رفت وبه فرا گرفتن ردیف های آوازی پرداخت وهم اکنون حدودهفت سال است که افتخار شاگردی ایشان را دارد.

درسریال "یخدون پاپا و فراموشی" وچندین برنامه زنده برای شبکه لرستان بازی نمود. درسال 1388در سریال یلدا به کارگردانی مسعود رشیدی هنرآفرینی کرد وبعد ازآن چندین فیلمنامه برای ایفای نقشهای مختلف به او پیشنهاد شد که نپذیرفت. چون یا کارها بسیار ضعیف بود ویا به دلایل دیگرنتوانست همکاری کند. حدود سی ترانه برای صداو سیما خوانده است. درسال 1381درآلبوم ترانه های کهن کارآقای عباسی ودرسال 1384 درآلبوم بازنه کارآقای فرشاد سیفی بعنوان خواننده فعالیت داشت. وبعد از آن شاعر چهار ترانه از هشت ترانه ی آلبوم فصل شکوفه آقای فرشاد سیفی شد .در سال 1389یک ترانه ازآلبوم سرزمین شادی با آهنگ سازی فرشاد سیفی به نام "ایران عزیز" درکناراستادعلی دلفان و علیرضا نادری- سیف الدین آشتیانی وآقای شمس اله هنامی خواند. او سالهاست که به عشق حضرت اباعبدالله(ع) نوحه های زیبایی را به زبان لکی و لری با آن صدای زیبایش می خواند. عشق به امام حسین(ع) را از کودکی در وجودش دارد. شهرام همچنان در کنار این فعالیتها تاهمین امسال، به شاگردی و فراگیری ردیفهای آوازی در کلاس استاد علی دلفانی پرداخته و هنوز هم ادامه می دهد.

شهرام فرهمند آلبوم زیبایی با ترانه ها و اشعار لکی آماده خواندن دارد که در نوع خودش می تواند کم نظیر باشد. اما به دلیل نبود اسپانسر نمی تواند آن را انجام دهد. از سال گذشته پیگیری های زیادی نمود تا بتواند آلبومش را با کمک مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواند اما به هردلیلی نشد. امید است که اداره ارشاد استان لرستان بخصوص مدیر کل محترم استان جناب آقای اسماعیلیان به صورت ویژه، دستور فرمایند تا در این زمینه اقدام عاجلی  صورت پذیرد.

شهرام فرهمند سالهاست باعشق و علاقه به کارهای هنری مشغول است هر چند به ذره ی ناچیزی از حق هنری خود رسیده است اما او در این مسیر چنان با اراده و محکم قدم برمی دارد که گویی فقط برای هنر خلق شد است. شاید اگر عقبه ی هنری برخی از هنرمندان هم استانی به اندازه یک چهارم شهرام فرهمند بود، الان زمین و زمان را به هم دوخته بودند و ادعای ششدانگ مالکیت ساختمان فرهنگ و ارشاد استان را می کردند اما شهرام آنقدر خاکی و آرام است، آنقدر خویشتن دار است که خیلی وقتها به خاطر شخصیتش، عطای حقش را به لقایش می بخشد. خیلی از شهرها و استانها افتخار می کنند که هنرمندانی همانند شهرام فرهمند داشته باشند. ما که داریم پس قدرشان را بدانیم که تا کسی دیگر به این بالندگی برسد جور بسیار بباید پدر پیر فلک را. برای همه ی هنرمندان و افتخار آفرینان عرصه ی هنر، آرزوی سرافرازی و سربلندی دارم. 

 

فيلم شناسي

1-   فیلم سینمایی نامزدی تابستان 1375به کارگردانی استاد ناصر غلامرضایی

2-   فیلم سینمایی سفره ایرانی بهار1378به کارگردانی استاد کیانوش عیاری

3-   فیلم سینمایی رومشکان 1379-1380به کارگردانی استاد ناصر غلامرضایی

4-   فیلم سینمایی انتظار بهار1381 به کارگردانی محمد نوری زاد

5-   سریال چهل سرباز15-5-1382 به کارگردانی محمد نوری زاد

6-   سریال باران بهاری 25-4-1384به کارگردانی مسعود رشیدی

7-   مستند داستانی نی ونوا   7-4-1385  حجت الله حافظی  

8-   فیلم کوتاه بال کاغذی 1-7-1385 محمد رضا حافظی                     

9-   فیلم کوتاه به حرمت عشق 1-8-1385 محمد رضا حافظی

10-    سریال یخدون پاپا(صندوقچه پدر بزرگ)5-7-1386سیدمحمد طاهری

11-    برنامه تلویزیونی آساره 1-4-1386 مهدی بهاروند

12-    فیلم بازنه (رقصنده)15-3-1386حجت الله حافظی

13-    فیلم سینمایی شیب تند به گارگردانی سعید محمدی وتهیه کنندگی عباس رنجبر

14-    سریال فراموشی 7-2-1389سیدمحمد طاهری

15-    فیلم داوآت(عروسی اقوام ایران)1-4-1390 شمس الدین آروند

16-    مسافرغریب 15-6-1390شمس الدین آروند

17-    مستند داستانی یک خواب وصد بیداری تابستان 1391 خانم بتول بیرانوند

18-    سینمایی فردا رافراموش نکن تابستان 1392به کارگردانی غلام رضا نزاد مقدم

19-    فیلم کوتاه نقش بردیوار1-8-1392 محمد رضا حافظی                     

20-    دیدار آشنا زمستان 1393کارگردان غلام حسین لطفی تهیه کننده فرزاد فراهانی

21-    قصه های شنیدنی اسفند 1393 خاتون بداق

22-    شبهای روشن به کارگردانی شمس الدین آروند

 

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 915
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : دو شنبه 8 تير 1394
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
مریم خیری در تاریخ : 1394/4/25/4 - - گفته است :
باسلام و عرض ادب
چرا پاسخ سوالات را دراین قسمت نمیدهید از شما خواهشمندیم به سوالات پاسخ دهید.
پاسخ:با سلام سعی میکنم در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهیم

<-CommentGAvator->
مريم نوري زاده در تاریخ : 1394/4/8/1 - - گفته است :
آقاي شهرام فرهمند شما چگونه وار هنر بازيگري شده ايد به طور كامل توضيح دهيد ممنون ميشم؟؟
پاسخ:با سلام بافیلم سینمایی نامزدی بعدازیک سال دوره ی بازیگری نزد استاد ناصر غلامرضایی نقش اصلی فیلم ایشان درسال1375قبول کرده و وارد عرصه ی هنر شدم

<-CommentGAvator->
حسين مير دريكوند در تاریخ : 1394/4/8/1 - - گفته است :
با سلام
ميخواستم بپرسم
آيا شما از كودكي به خوانندگي و بازيگري علاقه مند بوده ايد؟؟ لطفا توضيح دهيد
پاسخ:باسلام ازهمان دوران ابتدایی به بازیگری وکلا هنر علاقه مند بودم یادم می آید هنگامی که معلم اول ابتداییمان پرسید می خواهید چه کاره شویید هرکس چیزی گفت ومن هم گفتم بازیگری که تمام کلاس به من خندیدن شاید آن خنده باعث شد که من برای این کار مصمم شوم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید